Οι διατροφικές οδηγίες που προσφάτως κυκλοφόρησαν, υποστηρίζουν επιτέλους ότι οι φυτικής  προέλευσης πρωτεΐνες, συμπεριλαμβανομένων των οσπρίων και των ξηρών καρπών, είναι διατροφικά πλούσιες επιλογές που μπορούν να βοηθήσουν να βελτιωθεί η διατροφή των ανθρώπων.

  Αυτές οι οδηγίες υποστηρίζουν ότι υπάρχουν πλεονεκτήματα στην υγεία όταν η διατροφή είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς & σπόρους διότι είναι φυσικά ωφέλιμες επιλογές που εμπεριέχουν θετικά θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνη D,  ενώ ελαχιστοποιούν τα πρόσθετα σάκχαρα, τα κορεσμένα λίπη και το νάτριο (αλάτι).

Παρακάτω θα απαριθμήσουμε επτά λόγους για τους οποίους το κελυφωτό φιστίκι (κ.φ.) είναι το  τέλειο σνάκ που θα βοηθήσει τον οδηγό διαίτης να προτείνει στο σύγχρονο άνθρωπο  εναλλακτικούς τρόπους σωστής διατροφής.

• Τα κ.φ. περιέχουν περισσότερα από 30 θρεπτικά συστατικά συμπεριλαμβανομένων βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων, φυτικών ινών και άλλων φυτοθρεπτικών συστατικών που τα κάνουν πλήρη φυσική τροφή.

• Τα κ.φ. μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κορεσμένου λίπους.

Με 1,5 γραμμάριο κορεσμένου λίπους ανά μερίδα, (30 γραμμάρια κ.φ.), είναι μια από τις χαμηλότερες πηγές κορεσμένου λίπους μεταξύ των ξηρών καρπών.

• Τα κ.φ. περιέχουν Κάλιο 310 mg ανά  μερίδα, (περίπου μια ουγκιά),  που είναι το 8% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας καλίου που πρέπει να παίρνει ο άνθρωπος.

• Τα κ.φ. είναι γεμάτα πρωτεΐνες, αφού περιέχουν 6 γραμμάρια  ανά μερίδα, ίση δηλαδή  ποσότητα που θα βρείτε σε ένα αυγό.

• Τα κ.φ. είναι γεμάτα φυτικές ίνες, αφου 1 μερίδα κ.φ. περιέχει 3 γραμμάρια ίνες καθιστώντας τα μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών μεταξύ των ξηρών καρπών.

• Τα κ.φ. είναι πολύ φτωχά σε Νάτριο : ακόμη κι αν σας αρέσουν τα ψημένα κι αλατισμένα, να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να καταναλώνετε κ.φ. και να παραμένετε εντός των ορίων πρόσληψης Νατρίου.

Μια μερίδα περιέχει μόλις 7% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας Νατρίου που πρέπει να παίρνει ο άνθρωπος.

• Τα κ.φ. είναι οι πιο «αδύνατοι» ξηροί καρποί. Αν αφαιρεθεί το κέλυφος, είναι πολύ μικρό το ενδοκάρπιο και εξαιτίας των προαναφερόμενων συστατικών που εμπεριέχουν, θεωρούνται σαν ένα πολύ χορταστικό σνάκ.

  Όλοι οι ξηροί καρποί δεν είναι ίδιοι. Τα κ.φ. είναι ένας από τους ξηρούς καρπούς με τις χαμηλότερες θερμίδες και

το λιγότερο λίπος και επίσης προσφέρουν περισ-σότερους καρπούς ανα μερίδα σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο

ξηρό καρπό. Η έρευνα δείχνει  τα κ.φ, σαν ένα από τους μοναδικούς κελυφωτούς ξηρούς καρ-πούς, που βοηθάνε όποιον τα τρώει να μειώσει την καταναλωση τους, καθώς τα άδεια κελύφη προσφέρουν ένα οπτικό ερέθισμα στον καταναλωτή που αποθαρρύνει την επιπλέον κατανάλωση θερμίδων. Αυτό είναι γνωστό σαν «η αρχή του Κ.Φ.».

Αυτό εξηγείται εύκολα καθώς μια μερίδα κ.φ. περιέχει 49 καρπούς δηλαδή περίπου 100 άδεια κελύφη (τσόφλια), που δείχνουν διπλάσια σε όγκο από όσα έχουν καταναλωθεί πραγματικά.

  Τέλος, μια μερίδα κ.φ. είναι 170 θερμίδες και περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Β6, χαλκού,  μαγγανίου, φωσφόρου και θειαμίνης(αμινοξύ πρωτεΐνης).

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης σας. Χρησιμοποιώντας τη ιστοσελίδα αποδέχεστε την χρήση τους.